توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 57248
هشدار سبحانی درباره هدفمند کردن یارانه‏ها
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۰۵
حسن سبحاني گفت: با اجراي اين طرح به شكل قانون مصوب كنوني، بسياري از اقشار جامعه گرفتار پيامد‌هاي ركود، تورم، بيكاري، سوء رفتارهاي فردي و اجتماعي خواهند شد.
حسن سبحاني در گفت‌وگو با فارس، در خصوص نوشتن نامه سرگشاده به دستگاه قضايي در رابطه با طرح هدفمند كردن يارانه‌ها، اظهار داشت:اين نامه هشداري براي مسئولان است كه بايد آن را جدي گرفت و فكر مي‌كنم كه بازتاب خوبي داشته و موثر واقع شود.

* هشدار به تبعات اجتماعي لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها

به گزارش فارس، حسن سبحاني با ارسال نامه‌اي به رئيس قوه قضائيه ضمن هشدار نسبت به تبعات اجتماعي لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها، از وي براي پيشگيري متناسب دستگاه قضايي كشور در خصوص پيامد‌هاي ناشي از اجراي اين طرح استمداد طلبيد.
عضو هيئت علمي دانشكده اقتصاد دانشگاه تهران در اين نامه ادعا كرده كه هيچ يك از پيش فرض‌هاي لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها محقق نخواهد شد.
وي خطاب به رئيس قوه قضائيه گوشزد كرد كه افراد زيادي در جامعه هستند كه در مواجهه با اين قانون گرفتار پيامد‌هاي ركود، تورم، بيكاري، سوء رفتارهاي فردي و اجتماي و از هم پاشيدگي خانواده‌ها خواهند شد.
سبحاني در اين نامه سكوت معني دار رسانه‌ توام با خودسانسوري اقتصاد دانان در بررسي و نقد اين طرح را دليل تصويب سريع اين لايحه دانست.

* اداي تكليف موجب نوشتن اين نامه به دستگاه قضا شد

وي در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي فارس با اشاره به اينكه تكليف باعث نوشتن اين نامه به قوه قضائيه شد اضافه كرد: آثار تورمي اين طرح باعث نابساماني‌هاي اجتماعي خواهد شد.
عضو هيئت علمي دانشگاه تهران با اشاره به اينكه به دنبال نتيجه‌ اين نامه نبوده، تصريح كرد: من اين نامه را به مسئول قوه قضائيه نوشته و رونوشت آن را به جاهاي مختلفي فرستادم و به دنبال نتيجه تنها از قوه قضائيه نيستم بلكه به دنبال اداي تكليف و روشن كردن بعضي از مسايل بوده‌ام.

* دهك‌هاي جمعيتي از دهك‌هاي هزينه‌اي منفك شود

نماينده دامغان در دوره ششم و هفتم مجلس شوراي اسلامي، اضافه كرد: بايد متوليان اين طرح براي تعريف جامعه هدف، دهك‌هاي جمعيتي را از دهك‌هاي هزينه‌اي منفك نمايند.
به گفته وي دهك‌هاي هزينه‌اي، هزينه‌اي است كه در كشور به طور مجموع انجام شده و تقسيم بر دهك‌هاي جمعيتي مي‌شود.

* تصويب كنندگان قانون، جامعه هدف را تعريف كنند

سبحاني ادامه داد: طبق دهك‌هاي هزينه‌اي بر اساس آمار ممكن است در دهك اول تعداد زيادي از افراد در حدود 15 تا 17 ميليون قرار گيرند اما در دهك‌هاي بالا شايد يك ميليون هم نباشد.
به اعتقاد وي انتخاب جامعه هدف كار پيچيده‌اي است و تعيين آن بسيار مشكل است و كساني كه قوانين را تصويب و اجرا مي‌كنند بايد اين موضوع را تعريف نمايند.

* آماده مناظره با مسئولين وزارت اقتصاد هستم

از ديگر سو سبحاني هفته گذشته آمادگي خود را جهت مناظره با مسئوليت وزارت اقتصاد اعلام كرده است.
حسن سبحاني سابقه سه دوره نمايندگي مردم دامغان در مجلس را داشته و به عنوان رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس در دوره ششم و هفتم مجلس و از فعالان و كارشناسان اقتصادي كشور است.
 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.